top of page

Projeler (Seçki)

ÇANAKKALE SAVAÅžI ARAÅžTIRMALARI MERKEZÄ° BÄ°NASI (ÇSAM) / 2015
​

Ulusal mimari yarışma projesi

(1.lik Ödülü)

4500 m2

Çanakkale - Türkiye

​

Çanakkale savaÅŸları araÅŸtırma merkezi, sadece araÅŸtırma ofis ve laboratuvarlarından ibaret bir bütünlük deÄŸil, yapının ortak dolaşım alanlarının her bir noktasında savaÅŸ belleÄŸinin mekansal olarak da deneyimlendiÄŸi bir süreklilik olarak ele alınmıştır. Yeraltında gömülü bir tarihin kapsamlı araÅŸtırılmasına yönelik bir yapay arkeolojik ve historiyografik kazı niteliÄŸi taşıyan bina içeriÄŸi, "bir duvar ve üç ana ışık kuyusu" ile ifade edilebilecek ana ve yalın mekansal kurguya dayalı olarak yorumlanmıştır. Dolayısıyla "bir duvar ve bir park" (ve altında gömülü bir yapı) alanından ibaret bir tasarım konsepti benimsenmiÅŸtir. Ziyaretçi ve kullanıcıları yarışma alanına yaklaşımdan itibaren yavaÅŸça yeraltına alan bu kurgu, gerek yeraltı (siper), gerek su altı (denizaltı) deneyimlerini kullanıcıya ortak dolaşım alanlarında hissettirerek, yapı içeriÄŸi ile sürekli baÄŸ kurmalarını hedefler. Tasarımın ana ögesi olan, ve kentin tarihi ve morfolojisinde önemli yer tutan duvar unsuru, içinde barındırdığı rampalar sistemi ile, tüm iÅŸlev gruplarının açıldığı bir dolaşım ve savaÅŸ belleÄŸini deneyimleme omurgası olarak ele alınmıştır. Duvar, içinde bir savaÅŸ deneyim mekanı barındırırken, dışarıda bir etkinlik yüzeyi olarak tasarlanmıştır. Kimi zaman bir sahne dekoru kimi zaman bir projeksiyon perdesi iÅŸlevi üstlenecek bir fon elemanıdır duvar...

E.EriÅŸ, M.&M. Hamarat ve U.Aksoylu ile birlikte.

 

(http://www.arkiv.com.tr/proje/basligi-girin51/4390

ANAMUR ATATEPE SOSYAL MERKEZ ve ÇEVRE DÜZENLEMESÄ° PROJESÄ°/ 2014
​​

Ulusal mimari yarışma projesi (1.Mansiyon Ödülü)

1000 m2

Mersin/Anamur - Türkiye

​

Ormana saldıran kent karşısında direnirken ‘çığlık çığlığa’ haykıran; kentle orman arasında bakir niteliÄŸini korumaya çalışırken strese girmiÅŸ; anamur’un sıcak günlerinde, kekik, menengiç, ıhlamur, çitlembik kokularının yörede hakim rüzgarlarla tepede savrularak insanın doÄŸaya sıkı sıkıya kenetlendiÄŸi bir arazidir atatepe… tarih, kültür ve doÄŸanın katmanlaÅŸtığı bu özgün lokasyon, kimliÄŸini koruyacak, direniÅŸine omuz verecek, saldırganına göÄŸüs gerecek bir dosta susamıştır ve onu haketmektedir… Sosyal Merkez Binası bu dostluÄŸa bir adaydır…

Kente hakim böylesi bir tepeye kurulu ve simgesel anlam taşıyacak bir sosyal merkezi ihtiyacı, tasarım yaklaşımının iki temel eksen doÄŸrultusunda belirlenmesine yol açmıştır:

1- Simgesel sosyal yapıların tarihsel emsalleri, özellikle de akdeniz-ege kültürel ve doÄŸal coÄŸrafyasındaki tipojilerden ‘akropol’ mimarisi, bu yapıların geometri ve oranları, kentten algılanışları ve dolayısıyla yapının kent akslarıyla iliÅŸkisinin soyutlanarak kurulması.

2- Top beleninin yer ve kolektif hafızası ile ilişkisini simgeleyen metaforların yapı tektoniği ve geometrisi aracılığıyla soyutlanması

E.EriÅŸ, M.Hamarat, U.Aksoylu, Y.KayaoÄŸlu, P.Çuhadar ve V.Öz ile birlikte.

.

 

(https://www.arkitera.com/proje/1-mansiyon-anamur-atatepe-sosyal-merkezi-ve-cevresi-ulusal-mimari-proje-yarismasi/)
 

award.png
unnamed.png
MERZÄ°FON Ä°Åž ve YAÅžAM MERKEZÄ° BÄ°NASI / 2017
 

Ulusal mimari yarışma projesi (katılım)

4000 m2

Merzifon/Amasya - Türkiye

​
Program yoÄŸunluÄŸunun kaçınılmaz olarak dikte ettiÄŸi (ve belli niteliklere sahip mevcut mütevazı bir kitle yerine daha ağır bir kitle empoze eden); masif, geçirimsiz, sağır, ağır ve etrafındaki yayalaÅŸtırma bölgeleri arasında engel teÅŸkil edici sonuç ürünün üstesinden gelmek üzere, kalıpları aÅŸan, ‘kutunun dışında’ (out of the box) ve yanal düÅŸünmeye dayalı, alternatif bir strateji kaçınılmaz hale gelmektedir. Böylesi bir yaklaşım ışığında, basit, yalın ÅŸemaya dayalı, ancak 
76732 
 
provakatif ve iddialı, hatta rutin mimari düÅŸünce kalıpları tersyüz edildiÄŸinde kolayca açığa çıkıveren bir çözümü keÅŸfetmek, mevcut koÅŸullara bambaÅŸka bir perspektiften bakarak bu çözümün perdesini kaldırmak gerekir.  
Bu baÄŸlamda, öneri çözüm, yapı programını konvansiyonel kalıplardan kurtaran radikal bir morfolojik yaklaşım sunarak (Åžekil 2), ‘yapının altını parçalayıp üzerini ise örtmeyi’ hedefler. Böylece problem olarak ortaya konan; boÅŸluk, üç boyutlu algı, insan hareketliliÄŸi ve geçirgenliÄŸinin saÄŸlandığı bu mimari öneri, sunulan problemi kentsel bir boyutta çözüme taşır. Öneri ÅŸema yapı programı gereksinimlerini eksiksiz karşılarken kentsel yaÅŸama getirdiÄŸi zenginleÅŸmeyi bir katma deÄŸer olarak sunar.
​
Uysalkan Mimarlık le birlikte

​

​

ODTÜ KM GÄ°RÄ°Åž MEYDANI DÜZENLEMESÄ° / 2018
​

Ulusal davetli mimari yarışma projesi

(3.lük Ödülü)

Ankara - Türkiye

​

‘Bilgi’ ve onun aracılığıyla ‘aydınlanma’ olgularının tektonik bir ifadesi olmalıdır Kültür ve Kongre Merkezi giriÅŸindeki meydan… Bu yüzden, bir yandan ODTÜ’lüyü özgürce doÄŸayla bütünleÅŸtirirken, diÄŸer yandan da ürettiÄŸi bilimin insanlık nezdindeki yüceliÄŸini, dingince ve tevazu içinde deneyimlediÄŸi huzurlu bir ritüel mekanına dönüÅŸtürülür bu düÄŸüm noktası… KuruluÅŸunda umutla dikilen fidanların bugün ODTÜ’lüye sunduÄŸu köklenmiÅŸ aÄŸaç dokusunun ve, nüveleri Çinici çiftinin bu umuda biçim verdiÄŸi mimaride yatan, ODTÜ’lüye çok ama çok aÅŸina çıplak beton duvar ışınlarının arasındaki dikey ve yatay diyalektiÄŸi ve bu çeliÅŸkinin yarattığı enerji ve dramanın sükunetle dışavurumudur artık bu alan... DoÄŸayı ve topoÄŸrafyayı aslına döndürme ve iade-i itibar giriÅŸimidir yapılan yumuÅŸak dokunuÅŸ… Bilgi ve doÄŸal insan akışlarının çakışması ve kesiÅŸiminde saklı enerji kapasitesinin, kültür olgusuna evriliÅŸini planimetrik ve plastik olarak da ifade etmeyi hedefleyen ana ÅŸema, mekânsal kurguyu üst kotlardan doÄŸup alt kotlarda durgunlaÅŸan ve bilgiyi ifade eden su unsuru eÅŸliÄŸinde oluÅŸturur.

Uysalkan mimarlık ile birlikte…

​

award.png
19 MAYIS Ä°ZLEĞİ KENTSEL TASARIM PROJESÄ° / 2017
​

Ulusal  mimari yarışma projesi

(2. Mansiyon Ödülü)

Samsun - Türkiye

​

‘Uysalkan mimarlık ile birlikte…

​

award.png
ELAZIÄž KENT MEYDANI TASARIMI PROJESÄ° / 2017
​

Ulusal  mimari yarışma projesi

(3. Mansiyon Ödülü)

Elazığ - Türkiye

​

Uysalkan mimarlık ile birlikter…

​

award.png
BANDIRMA-PARK KENTSEL TASARIM ve SOSYAL MERKEZ BÄ°NASI PROJESÄ° / 2017
​

Uluslararası kentsel tasarım ve  mimari yarışma projesi (Katılımcı)

Balıkesir - Türkiye

​

Uysalkan Mimarlık ile birlikte…

​

MERSÄ°N TEVFÄ°K SIRRI GÜR STADYUMU ve KIYI DÜZENLEMESÄ° KENTSEL TASARIM PROJESÄ° / 2018
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (Katılımcı)

Ankara - Türkiye

​

‘.

Uysalkan mimarlık ile…

​

DOÄžUKENT (I) KENTSEL CEPHELER TOPLU KONUT VE KENTSEL TASARIM PROJESÄ° / 2002
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (Satınalma Ödülü)

Ankara - Türkiye

​

​

award.png
ANTALYA KARAALÄ°OÄžLU PARKI KENTSEL TASARIM ve BELEDÄ°YE HÄ°ZMET BÄ°NASI MÄ°MARÄ° PROJESÄ° / 2003
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (Katılımcı)

Ankara - Türkiye

 

​

DENÄ°Z MÜZESÄ° BÄ°NASI PROJESÄ° / 2005
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (katılımcı)

BeÅŸiktaÅŸ / Ä°stanbul - Türkiye

​

​

MANÄ°SA BELEDÄ°YE HÄ°ZMET BÄ°NASI PROJESÄ° / 2005
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (katılımcı)

​

‘.

 

Ö.Gülsen ile birlikte…

​

PANANOS PLAJI KENTSEL TASARIM PROJESÄ° / 2004
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (katılımcı)

Ä°zmir - Türkiye

​

.

​

N.Ergün ile birlikte…

​

SELÇUK GENÇLÄ°K MERKEZÄ° BÄ°NASI PROJESÄ° / 2016
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (katılımcı)

​

3000 m2

Ä°zmir- Türkiye

​

‘…

​

KORE-SEOUL YAÅžLI BAKIM EVÄ° PROJESÄ° (Öneri I) / 2019
​

Uluslararası  mimari yarışma projesi (katılımcı)

​

4000 m2

Seoul - G. Kore

​

.

​

Oktaa mimarlık ile birlikte…

​

KORE-SEOUL YAÅžLI BAKIM EVÄ° PROJESÄ° (Öneri II) / 2019
​

Uluslararası  mimari yarışma projesi (katılımcı)

​

4000 m2

Seoul - G. Kore

​

‘.

 

Oktaa mimarlık ile birlikte…

​

ZONGULDAK ÜZÜLMEZ KÜLTÜR VADÄ°SÄ° LAVUAR-ATÖLYE BÄ°NALARI KÜLTÜR MERKEZÄ° DÖNÜÅžTÜRME ve EK YAPI PROJESÄ° / 2018
3000​ m2

Zonguldak - Türkiye

​

‘Endüstriyel Miras ve emek tarihi belleÄŸi baÄŸlamında, harabe ve makina estetiÄŸi kavramları ile tarihi dokuda çaÄŸdaÅŸ ek kavramlarını sentezleyen yeniden iÅŸlevlendirme ve restorasyon projesi  Valilik ve Ä°l Özel Ä°daresi onayı ile Anıtlar Kurulu ön onayı alınmış, ancak proje uygulanamamıştır.

​

Uysalkan Mimarlık ile birlikte…

​

​

Proje XXI dergisinde yayınlanmıştır.

​

(https://xxi.com.tr/i/emegin-izlerine-eklemlenmek)

​

EMÄ°NÖNÜ-YENÄ°HAN RESTORASYON ve MÜZE EK YAPISI PROJESÄ° / 2019
​​

450 m2

Ä°stanbul - Türkiye

​

.

.

Uysalkan Mimarlık ve Renova Restorasyon ile birlikte…

​

TARSUS MAKAM-I DANYAL CAMÄ° RESTORASYONU ve MÜZE EK YAPI PROJESÄ° / 2006
​

Restorasyon ve yeniden iÅŸlevlendirme uygulama projesi 

(Tarihi Kentler BirliÄŸi Ödülü)

Tarsus/Mersin - Türkiye

​

‘19. yüzyıl camisi altındaki katmanlarda, çeÅŸitli kotlarda Roma'dan Osmanlı2ya çeÅŸitli arkeolojik katmanlar içeren yapı ve altındaki kalıntılar, kentsel arkeoloji ve koruma disiplini ilkeleri çerçevesinde bir yer altı ve yerüstü seyir rotasını sarmalayan, camiyi ve altındaki türbeyi odağına alan, bir koruyucu hafif kabuk ve müze ek yapısı olarak projelendirilmiÅŸtir.. Belediye ve Anıtlar Kurulu onayları alınan rölöve restitüyon restorasyon ve çaÄŸdaÅŸ ek yapı projesi müellifi tarafından uygulanmamıştır.

​

S.Doyduk ile birlikte…

​

TKBaward.jpg
717021d1fc61c8d977b04194deeba177.png
AKHEÄ°ROPÄ°TOS MANASTIRI RESTORASYON, EĞİTÄ°M ARAÅžTIRMA ENSTÄ°TÜSÜ DÖNÜÅžTÜRME ve EK YAPI PROJESÄ°  / 2012
​

Restorasyon ve yeniden iÅŸlevlendirme avan projesi

Girne - K.K.T.C.

​

‘15. yüzyıldan 19.yüzyıla süren bir eklemlenme ve katmanlaÅŸma ürünü olan yapı, 1974'ten bu yana TSK tarafından kullanılmış ve daha sonra üniversiteye tahsis edilmiÅŸtir. Yapının ruhuna uygun bir ÅŸekilde araÅŸtırma merkezi iÅŸlevi önerilen yapı restorasyon ve ek yapılarla projelendirilmiÅŸtir.

.

S.Doyduk ile birlikte…

​

CAMÄ° FÄ°KÄ°R YARIÅžMASI JENERÄ°K CAMÄ° ARKETÄ°PÄ° PROJESÄ° / 2010
​

Ulusal  mimari yarışma projesi (katılımcı)

Türkiye

​

​

REZAN HAS MÜZESÄ° GÄ°RÄ°Åž Ä°Ç MÄ°MARÄ° MÜDAHALE PROJESÄ° / 2013
​​

Ä°stanbul - Türkiye

​

‘Eski Cibali Tütün Fabrikasının altındaki Bizans Sarnıcından oluÅŸan müzeye engelli giriÅŸi ve kurumsal kimlik kazandırılmasına yönelik öneri (O.Kepez ile)…

​

KARTAL-YUNUS MAHALLESÄ° ALTERNATÄ°F ADA BAZLI KENTSEL DÖNÜÅžÜM PROJESÄ° / 2013
​

Kentsel Stratji AÅž koordinatörlüÄŸünde S.Doyduk ile birlikte

Ä°stanbul - Türkiye

​

‘3 ada 1 ada kentsel dönüÅŸüm modeli kapsamında alternatif kentsel dönüÅŸüm modelleri geliÅŸtirme atölyesi kapsamında gerçekleÅŸtirilmiÅŸtir.

​

KUÄžULU PARK KENTSEL TASARIM PROJESÄ° / 2002
​

Ulusal  kentsel tasarım yarışma projesi (katılımcı)

Ankara - Türkiye

​

‘…

​

BURHANÄ°YE KÜLTÜR MERKEZÄ° PROJESÄ° / 2003
​

Döner Sermaye projesi

Balıkesir - Türkiye

​

‘.

S.Doyduk ile birlikte…

​

TAKSÄ°M MEYDANI TASARIMI / 2020
​

Uluslararası kentsel tasarım yarışma projesi (katılımcı)

Ä°stanbul - Türkiye

​

‘This set of very obvious problems can easily be analyzed and understood through the principles of the discipline/studies of the formal grammar of the urban spaces. Based on this formal and critical analysis, a judicious strategy of transforming and amending the grammatical errors is proposed. Therefore, the proposed urban design scheme is not only an act of re-reading the urban text through this deeply-rooted grammar but also an operation of re-writing this text in line with its geometrical essence.. Not only historical documents and studies focusing on the formation and transformation of Taksim square but also researches on the intersection area between ‘shape grammars’ and ‘urban morphology’ on the case of Taksim square reveal the underlying structure of the formal grammar of this specific urban space. This underlying morphology can be summarized as; two gridal fields rotating over each other taking the Taksim Republic Monument as the pivotal center point of this rotation. These two fields are; firstly the urban grid determined by the Talimhane Neighbourhood while the second one is the field determined by the Gezi Park. Consequently, the tectonic forces of surrounding buildings that act upon the square suggest an angular orientation instead of the existing alignment of the current square. Furthermore, behavioural and perceptual forces acting upon the square also imply an angular orientation particularly when the movement patterns of the people in the periphery of the square are considered.Based on these critical observations and geometrical analyses, the proposed urban design intervention concept is simply the rotation of both organizing axis and the primary orientation of this urban space. This operation is intended to be revealed to the user by exposing the evidences of the superpostion of these two layers / underlying grids via patterns of pavement throughout the proposed urban space.This urban tactic which is based on the rotation of primal orientation from existing ‘polarization axis’ which lies between Maksem and the AKM building towards the new ‘axis of infiltration’, enables to integrate the former dichotomies of urban - natural as well as traditional - contemporary. Thus, ‘The New Taksim Square’ is organized along the cross axes of infiltration and integration. In this manner, a holistic, legible and permeable urban realm is achieved.

THEODOSIUS LÄ°MANI ARKEOLOJÄ°K KAZI ALANI vE ZÄ°YARETÇÄ° MERKEZÄ° TASARIMI / 2020
​

Ulusal kentsel tasarım ve mimari yarışma projesi (katılımcı)

Ä°stanbul - Türkiye

​

Theodosius Limanı Arkeolojik Alanı, gerek fiziki gerek kültürel bir ‘katmanlaÅŸma alanı’ olarak kavranmış olup, yarışma alanının mevcut durumdaki, kentin ve yakın çevresinin geri kalanından fiziksel ve algısal olarak ‘izole’ edilmiÅŸ hali, temel bir tasarım problemi olarak saptanmıştır. Alanın, mevcut durumdaki iÅŸlevsel ve mimari kargaÅŸadan kaynaklanan, kimliksizleÅŸtirilmiÅŸ / niteliksizleÅŸtirilmiÅŸ mekânsal ve fiziki karakteri ise bir baÅŸka temel tasarım problemi olarak belirlenmiÅŸtir. Alanın barındırdığı ve mevcut haliyle kaotik nitelik sergileyen çeÅŸitlilik ve yoÄŸunluk olgusu mekânsal zenginlik ve mekânsal bir deÄŸer olarak iÅŸlenebilecek ‘mekânsal karmaÅŸa’ (spatial complexity) unsuru açısından bir potansiyel olarak kabul edilmiÅŸtir. Mekânın özgün ögesi ve uygarlık tarihinin önemli kanıtlarından biri olan kazı alanı ve bu alanda açığa çıkarılan katmanlaÅŸma olgusu, tanımlanan tasarım problemlerinin çözümü ve bu ‘özgün deÄŸerin görünür ve eriÅŸilebilir kılınması’ için önemli bir diÄŸer potansiyel olarak deÄŸerlendirilmiÅŸtir. Buna ek olarak, yarışma alanının yakın çevresine ‘araç, yaya, raylı sistemlerle ve yeÅŸil koridorlarla baÄŸlanma’ olanakları ve bu sayede Tarihi Yarımada’da oluÅŸturulacak ‘tarih ve kültür rotalarına eklemlenme’ olanakları da bir baÅŸka potansiyel olarak ele alınmıştır. Bu sayede alanın çevresine tekrar ve yoÄŸun biçimde entegre olabilecek bir düzenlemeyle ele alınması ve alanın baÅŸta kültür turizmi olmak üzere kent ekonomisinin bir parçası haline gelmesi önerilen tasarımın ana hedefleridir. Bu baÄŸlamda yarışma alanının ve içerisinde yer alan odak ve etkileÅŸim noktalarının ‘mekânsal okunurluk’ düzeyinin artırılması ve bu odakların tematik, iÅŸlevsel ve fiziksel bir süreklilik içeren yalın bir mekânsal kurguya kavuÅŸturulması öneri tasarımın temel ilkesidir.

​

(S.Yetgin, B.Ö.KoyunoÄŸlu ve D.Bilgiç ile)

DUMED BAÄžIMLILIK REHABÄ°LÄ°TASYON MERKEZÄ° PROJESÄ° / 2021
​

Ä°stanbul - Türkiye

​

‘.R.Uysalkan ile birlikte…

​

ULUS MODERN KÜLTÜR MERKEZÄ° BÄ°NASI PROJESÄ° / 2021
​

Ankara - Türkiye

​

SUNULMAMIÅž YARIÅžMA PROJESÄ° ÖNERÄ°SÄ°‘.

​

R.Uysalkan ile birlikte…

​

bottom of page